Działania informacyjno-konsultacyjne
Projekt budowy Drogowej Trasy ¦rednicowej
na odcinku Zabrze (Z3-Z4) - Gliwice (G1-G2)
Aktualno¶ci > Opinie społeczne > Opinie nadesłane drog± elektroniczn±

Poniżej przedstawiamy opinie, wnioski oraz uwagi do projektu otrzymane od Państwa drog± elektroniczn±.

Opinia nr 1 od: ZIÓŁKOWSKA JOANNA, ZABRZE, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 2 przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach

JE¦LI CHODZI O ZABRZE NAJLEPIEJ ŻEBY TRASA JAK NAJMNIEJ KOLIDOWAŁA Z LASEM W POBLIŻU OSIEDLA DZIERŻONA, MAPA NA PROSPEKCIE ROZDAWANYM PRZEZ ULOTKARZY JEST MAŁO CZYTELNA, NIEDOKŁADNA I ZAWIERA BŁĘDY

Opinia nr 2 od: Szczytowski Piotr, Gliwice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach


Opinia nr 3 od: Herud Tomasz, Gliwice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach

Jak sama nazwa wskazuje Drogowa Trasa ¦rednicowa powinna przebiegać ¶rednicowo, czyli przez centrum a nie obrzeża.

Opinia nr 4 od: Baranowski Marcin, Gliwice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach

DT¦ musi być i to bez modyfikacji od dawna przedstawianego projektu. Ludzie narzekaj± że ruch bedzie wzmozony, ze bedzie glosno, zapraszam na tydzien pomieszkac na ul. Pszczynska!! Mieszkam juz 26 lat. Zwlaszcza iz DT¦ w centrum ma isc glownie w tunelu, wiec gdzie tu racjonalne argumenty?! jestem całkowicie ZA oryginalnym przebiegiem DT¦!! Powodzenia!

Opinia nr 5 od: Eichhof Joanna, Gliwice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach


Opinia nr 6 od: Serafin Irena, Katowice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach


Opinia nr 7 od: Rubinkiewicz Andrzej, ¦więtochłowice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach


Opinia nr 8 od: Rubinkiewicz Halina, ¦więtochłowice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach


Opinia nr 9 od: Kot Grzegorz, Katowice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach


Opinia nr 10 od: Koronowicz-Walczak Bożena, Katowice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach

wspaniała inwestycja jak najszybciej dokończyć budowę do Gliwic.

Opinia nr 11 od: Czepiel Grzegorz, Sosnowiec, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach


Opinia nr 12 od: Kaszuba Roman, Gliwice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach

Wprowadzenie drogi ¶rednicowej do centrym miasta spowoduje duze możliwosc jesli chodzi o szybkie polaczenie komunikacyje z obwodnicami zewnetrznymi, innymi centrami miast oraz z autostradami. Sama idea DT¦-ki polegala na tym by spi±c ze sob± miasta aglomeracji. Argument o bezzasadnosci takiego rozwiazania jest bledny majac na uwadze sposob prowadzenia tej drogi na przyklad w Katowicach, gdzie jest ona zlokalizowana w najscisilejsym centrum. Niemniej jednak istotne jest by tak zlokalizowana droga na terenie Gliwic, nie tworzyla podziału miasta. Istotne jest by obszar nad tunelem DT¦, był zaadoptowany do stworzenia nowej przestrzeni miejskiej ogolnodostepnej.

Opinia nr 13 od: Błaszczyk Zbigniew, Katowice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach


Opinia nr 14 od: MADEJSKI Piotr, Gliwice, z 2009-09-16
Nie potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Żaden wariant przebiegu DT¦ nie jest wła¶ciwy w Gliwicach


Opinia nr 15 od: Osiecki Jacek, Gliwice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach

Ten wariant jest najbardziej korzystny gdyż umożliwia dojazd do centrum i ł±czy centrum z centrami innych miast. Proponowane węzły ułatwiaj± mieszkańc± szybki dojazd do Katowic i innych miast. Zmniejszy on emisję spalin w Centrum gdyż ruch będzie płynny .Proponuję wykonanie tunelu najdłuższego jak to tylko jest możliwe. Proponuję też jak największ± ilo¶ć kładek dla pieszych aby obalić argument o przecięciu miasta na pół. Poza tym ten wariant jest najszybszy do realizacji gdyż istnieje już projekt. Ja pragnę jak najszybszego oddania DT¦ do użytku.

Opinia nr 16 od: Kostowski Wojciech, Gliwice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach

Trasa w Gliwicach w wariantach 1 oraz 2 wykorzystuje historyczny korytarz komunikacyjny Kanału Kłodnickiego. Ponieważ trudno rozważać dzi¶ powrót do koncepcji kanału, to wykorzystanie korzytarza do celów budowy drogi jest rozwi±zaniem naturalnym. W tym miejscu uwaga o pasie zieleni: obecnie korytarz kanału jest zaniedbany i przekształcenie go w atrakcyjn± zielon± promenadę (a takie rozwi±zania s± postulowane) byłoby bardzo kosztowne. Pas zieleni należy tworzyć wzdłuż oczyszanej stopniowo Kłodnicy. Popieram wariant 1, a odrzucam wariant 2 zakładaj±cy zmianę przekroju drogi, co może byc przyczyn± zatorów (korków) a także wypadków w pobliżu miejsca zwężenia. Tym niemniej uważam, że w razie ograniczenia ¶rodków należy zrealizować wariant 2. Wariant 3 odrzucam ponieważ wyprowadza trasę poza centrum, choć jego zalet± mogłaby być aktywizacja obecnie mało atrakcyjnych dzielnic Gliwic położonych na północ od linii kolejowej. Wariant 4 zdecydowanie odrzucam, ponieważ zwi±zany jest z nieodwracaln± dewastacj± krajobrazu rolniczego w rejonie Ostropy i Wójtowej Wsi (trasa, a szczególnie duży węzeł drogowy na terenie obecnych pól w pobliżu cmentarza przy ul. Dolnej Wsi). UWAGA: Argument krajobrazowy nie był brany pod uwagę w opracowaniu!

Opinia nr 17 od: Pol Jerzy, Gliwice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach


Opinia nr 18 od: Muszysńska Barbara, Gliwice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach

Mieszkam w Gliwicach - Labedach pracuje w Katowicach. Dzieki budowie DTS pozwoli mi to na szybszy dojazd do pracy. Aby dojechac do Katowic mam mozliwosc dojazdu do autostrady co zajmuje mi ok 40 minut nastepnie droga autostrada ok 15 minut plus przejechanie przez Katowice do centrum ok 15 minut. Dzieki DTS jest mozliwosc ze trase do pracy bede mogla pokonac w duzo krotszym czasie, w szczegolnosci jesli polaczenie byloby z ul. Portowa.

Opinia nr 19 od: Fabiszak Rafal, Knurów, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach

Im szybciej tym lepiej, ale dobrze !!!

Opinia nr 20 od: Bartos Pawel, Gliwice, z 2009-09-16
Tak potrzebna jest budowa DT¦ Gliwice - Katowice
Tak zapoznałam/łem się z projektowanymi wariantami przebiegu DT¦ na odcinku Zabrze (Z3- Z4) - Gliwice (G1- G2), zawartymi w udostępnionej dokumentacji inwestorskiej
Wariant 1A przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Zabrzu
Wariant 1(A,B) przebiegu DT¦ jest wła¶ciwy w Gliwicach

DTS powinna definitywnie i w madry sposob przebiegac przez centrum miasta. Nie powinna go rozdzielac na pol (koncepcja tunelu) a laczyc polnoc - poludnie/wschod - Katowice. Koncepcja 1A/B jest napewno drozsza, jednakze to nie jest tak istotne - Po co budowac droge ktora bedze pusta i nie dla uzytku gliwiczan - a jedynie dla przejezdzajacych przez Gliwice - funkcja obwodnicy. Obwodnica piwinna byc budowana oddzielnie i polaczona z DTS.